Yağsız Hava Kompresörü kiralikkompresor.com.tr

Yağsız hava kompresörü, yalnızca saflığı kadar iyi olduğunu söyleyebiliriz. Prosesiniz yağa maruz kaldığında, havayı temiz tutmak giderek zorlaşır ve özellikle de daha fazla hava kullandığınız için karşılaşacağınız maliyetler artar. Bu endişeyi gidermek için birçok şirket yağsız hava kompresörlerine yöneliyor. Günümüzde yağsız kompresörler, uzun süreli ve çok hava tüketen işletmeler için maliyet tasarrufu sağladıkları için daha yaygın hale geliyor.

Yağsız Hava Kompresörü Nasıl Çalışır?

Yağsız hava kompresörü sıkıştırma odasının içinde mekanik olarak temas yoktur veya mekanizmayı yağlamadan korumak için alternatif malzemeler kullanılır.

Çoğu yağsız  hava kompresörü, mekanizmanın sorunsuz çalışmasını sağlamak için su veya teflon kaplama gibi diğer malzemeleri kullanır. Yatakların ve dişlilerin yağlanması, sıkıştırma odasının dışında olduğundan, uygun sızdırmazlık, herhangi bir yağın basınçlı havayı kirletmesini önler. Sonuç, %100 yağsız hava beslemesidir. Bazı yağsız tasarımlar, sıkıştırma odası içindeki metal-metal temasını bile ortadan kaldırarak, yağ bazlı ve sentetik yağlama ihtiyacını tamamen ortadan kaldırmıştır.

Bu saflık ve çevresel faydalar, genellikle genel sahiplik maliyetlerinizi azaltabilecek başka tasarruflara dönüşecektir. Yağsız bir modele geçmeyi düşünüyorsanız, göz önünde bulundurmanız gereken birkaç unsur şunlardır:

  1. Yağ yüklü yoğuşmanın birikmesine veya yok edilmesine gerek yoktur.
  2. Aşağı akış filtreleri, yağı filtrelemedikleri için değiştirme gereksinimini azaltır. (Kompresör bakımı maliyetlerini azaltması )
  3. Kuvveti artırmaya gerek olmadığı için enerji maliyetleri en aza indirilir — sıvıyla doldurulmuş bazı birimler, filtrasyon nedeniyle aşağı akış basınç düşüşü görebilir.
  4. Azaltılmış yağ maliyetleri, kompresörünüzü sürekli olarak yeniden doldurmanıza gerek yoktur.
  5. Tipik olarak, bu üniteler, boşaltma komutundan sonraki iki saniye içinde yüklerini boşaltabilir ve yükleri boşaltıldıklarında tam yük beygir güçlerinin yaklaşık %18’ini kullanırlar.

Bu tasarruflar çok cazip olabilir. Yağsız kompresörlerden yararlanıp yararlanamayacağınızı görmek için kompresörlerin nasıl çalıştığını, diğer model türleriyle nasıl karşılaştırıldıklarını ve en iyi hangi uygulamalarda çalıştıklarını anlamanız gerekir.

Yağsız Hava Kompresörü ve Class Zero Air

Yağsız ve “teknik olarak yağsız” ifadeleri genellikle basınçlı havanın saflığını belirtmek için kullanılır. Bu ifadeler, nihai olarak Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) tarafından belirlenen dünya çapındaki standartlara bağlı olan farklı hava kompresörü sıralamalarıyla ilişkilidir.

Hava kompresörleri, ISO Sınıf 0-5’ten sıkıştırmadan sonra havanın ne kadar temiz olduğuna göre sıralanır. Sıfır hava sınıfı, mümkün olan en yüksek hava kalitesidir  ve hassas uygulamalar için en temiz seçimdir.

  • Yağsız kompresörlerin ISO Class Zero sertifikasını karşılaması garanti edilir.  Hassas uygulamalar için %100 yağsız hava beslemesi sağlarlar. İlk maliyetleri daha yüksek olsa da, yağsız kompresörler son ürüne hiçbir kirlenmenin ulaşmamasını sağlamak için daha güvenlidir.
  • “Teknik olarak yağsız” kompresörler, ISO Sınıf 1 olarak sınıflandırılır.  Bu kompresörler aslında yağla yağlanan modellerdir ve bu nedenle kirlenme riski taşırlar. Sıkıştırma sırasında yağ parçacıklarının çoğunu gidermek için yağ giderici filtreler kullanırlar. Ancak bu hava kompresörleri %100 yağsız hava garanti edemez.
Yağsız ve Yağ Enjeksiyonlu

Tesisiniz için en iyi hava kompresörü, özel uygulamanıza bağlı olacaktır. Yağsız hava kompresörü, yağ kirliliğinin üretim ekipmanına zarar verebileceği veya ürünün bozulmasına ve arızaya neden olabileceği birçok uygulama için kritik öneme sahiptir. Bu kompresörler, proseslerinizin en yüksek hava saflığı standartlarını karşılamasını sağlamak için mükemmel bir çözümdür. Buna karşılık, yağ enjeksiyonlu kompresörler tipik olarak daha dayanıklı bir tasarıma sahiptir ve yağsız modellere göre daha uzun süre dayanabilir.

Seçim, yağ enjeksiyonlu alternatiflere karşı yağsız hava kompresörüne doğru daraldığında, en uygun olanı bulmanıza yardımcı olmak için aşağıdaki hususlar önemli olabilir:

  • Hava kalitesi:  Yağsız kompresörler mümkün olan en iyi hava kalitesini sağlar, yani son ürününüzü veya prosesinizi yağla kirletme riski yoktur.
  • Gürültü seviyeleri:  Yağ enjeksiyonlu kompresörler tipik olarak daha yüksek dayanıklılığa sahipken, sonuç olarak genellikle yağsız kompresörlerden daha fazla gürültü üretirler.
  • Enerji kullanımı:  Yağsız kompresörler sızıntıları ve enerji kullanımını en aza indirerek bakım maliyetlerini ve enerji faturanızı düşürmeye yardımcı olabilir.
  • Çevresel etki:  Yağsız hava, çevre korumaya yönelik uluslararası düzenlemelere daha iyi uyum sağlanmasına yardımcı olur.

Yağ enjeksiyonlu bir hava kompresörü, verimliliği artırmak veya güvenliği sürdürmek için yukarıdaki avantajların gerekli olmadığı uygulamalar için daha uygun maliyetli bir seçenek olabilir. Ancak gıda işleme veya tıbbi hizmetler gibi yağ bulaşma riskinin çok yüksek olduğu durumlarda yağsız hava kompresörleri gerekir.

Yağsız Hava Kompresörlerinin Çalışma Şeklinin Fonksiyonel Adımları

Yağsız hava kompresörün nasıl çalıştığını ve neden bu kadar uzun süre dayandıklarını anlamak, en iyi şekilde, her bir işlevi adım adım bir yöntemle inceleyerek gösterilmektedir. Yağsız hava kompresörünün nasıl çalışmaya başladığını ve size ihtiyacınız olan basınçlı havayı nasıl ürettiğine bakalım.

1. Hava Filtreleri

Yağsız hava kompresörü, havanın temiz olduğundan emin olmak için boşaltma valfinden dışarıdaki havayı içeri alıp bir giriş hava filtresinden (veya filtrelerinden) geçirerek başlar. Filtre, kompresörünüze ve dahili bileşenlerine gelebilecek hasarı sınırlayacaktır. Bu filtreler tipik olarak toz, kir ve küçük döküntüleri dışarıda tutacak kadar incedir.

Boşaltma valfi, kompresörün havayı odasına pompalamasına yardımcı olmak için açılır ve onu “yüklü” konuma getirir. Valf kapandığında, kompresör “yüksüz” duruma girer ve çalışmaya başlar. Kompresörünüz çalışırken ve aktif olarak basınçlı hava dağıtırken, genellikle daha fazla hava çekemez.

Kompresörünüzü çalıştırdığınızda ve açık bir boşaltma valfinden hava çekmeye başladığında, havanın ilk varış yeri düşük basınçlı kompresör elemanıdır.

2. İlk Kompresör Elemanı

Muhtemelen hava kompresörünüzün ısı üretebileceğini fark etmişsinizdir ve bu genellikle düşük basınçlı kompresör elemanıyla ilgilidir çünkü yağsız çalışır.

Ortalama bir kompresör elemanı 2,5 bar civarında çalışır ve tek başına havayı sıkıştırmak, ünitenin 180 dereceye kadar bir sıcaklıkta çalışmasını sağlayabilir . Bu, ısıyı uzaklaştıran akıcı bir ortamın olmaması nedeniyle, yağla yağlanan kompresörlerin ulaştığı sıcaklığın iki katından fazla olabilir.

Yağsız elemanlar havayı sıkıştırmaya başlayacak ve ardından uygulamalarınızda kullanılabilmesi için havayı soğutmak üzere kompresörünüzden geçirecektir.

3. Intercooler Erişimi

Başlangıçta sıkıştırıldıktan sonra, pistonlar havayı bir ara soğutucudan itecek ve burada hava soğuyarak daha fazla sıkıştırılabilir. Özel kompresörünüze bağlı olarak, bu adım onu ikinci sıkıştırma aşamasına veya son aşamaya taşıyacaktır.

Basınçlı hava, havanın oksijen içeriğini sınırlayan ısı üretir ve böylece yoğunluğunu azaltır. Havanın soğutulması, esas olarak daha yoğun ve daha oksijen açısından zengin havanın motor tarafından tekrar kullanılmasına izin veren basit bir yöntem olarak işlev görür, bu da hava kompresörü bir yanmalı motorla çalışırken daha fazla yakıt sağlar ve güç çıkışını iyileştirir.

Ara soğutucular iki nedenden dolayı gereklidir. İlk olarak, ısıyla ilgili herhangi bir hasar riskini en aza indirmek için havayı uygun bir sıcaklığa kadar soğuturlar. İkincisi, ara soğutucular, iki aşamalı pompalarda havanın çok daha yüksek PSI’larda sıkıştırılmasına olanak tanır ve soğutma işlemi, ikinci aşamanın daha az aşınmayla karşılaşacağı anlamına gelir.

Soğutma havası bir miktar yoğuşmaya neden olabilir ve ara soğutucular, havadaki nemi ve suyu gidermek için tasarlanmış standart filtrelerle birlikte gelir. Bu filtrenin genellikle bir nem tutucu olarak listelendiğini görürsünüz.

Hava soğuduktan sonra, ek sıkıştırma için kompresörünüze geri gönderilir.

4. İkinci, Daha Yüksek Basınçlı Sıkıştırma

Hava, hava kompresörünüzün ana odasına veya tasarımına bağlı olarak ikinci odaya geri dönecek ve bir yüksek basınç elemanı tarafından daha da sıkıştırılacaktır. Elde edeceğiniz maksimum basınç tipik olarak 116 ila 145 psig aralığındadır .

Çevreleyen elemanlarda yağlama eksikliği nedeniyle hava tekrar çok sıcak hale gelir, bu nedenle bir kez daha soğutulması gerekir.

5. Hava Hazırlama ve Son Soğutucu Erişimi

İkinci sıkıştırma aşaması sırasında hava, diğer ekipmanlarda kullanılabilmesi için ek soğutma gerektirecek şekilde yaklaşık 150 derecelik sıcaklıklara ulaşacaktır. Son soğutucu, son sıkıştırma aşamalarından sonra havanın varış noktasıdır ve bu soğutma, havanın uygun şekilde depolanmasını sağlar.

Hava, son soğutucuya akarken, herhangi bir geri akışı önlemek için tasarlanmış bir çek valften geçerek havanın deponuzu sıkıştırmaya ve doldurmaya devam etmesini sağlar. Geri akış ekipmanınıza zarar verir ve hava kompresörünün önemli bir arızasına neden olur.

Pek çok kompresör – özellikle pistonlu kompresörler – titreşim sönümleyicilerle donatılmıştır ve bunlar son soğutucunun hemen önüne yerleştirilmiştir. Sönümleyici, emmeyi kullandığında ve tahliye valflerini açtığında hava kompresörünün neden olduğu titreşimleri ve titreşimleri azaltmak için tasarlanmıştır.

Titreşimler boru sisteminde yankılanabilir ve bu titreşimler alet ve makinelerinizin hava basıncını ölçmesini ve doğru şekilde kullanmasını zorlaştıracaktır.

Hava son olarak depolanır veya kullanılmak üzere ekipmanınıza gönderilir.

6. Basınç Anahtarları

Hava kompresörü tankınızdaki algılama ekipmanı, sahip olduğunuz hava seviyesini izleyecektir. Belirli bir seviyenin altına düştüğünde, hava kompresörü tekrar devreye girecek ve tanktaki basınçlı havayı yeniden oluşturmak için çalışmaya başlayacaktır. Basınç anahtarı, kompresörü izlemek ve kapatmak ve açmak için kullanılan şeydir.

  • Basınç şalterleri tipik olarak boşaltma valfine bağlanır, ancak bazen valf dahilidir.
  • Basınç anahtarları fabrika tarafından ayarlanır ve önceden tanımlanmış seviyelere gelir.
Yağsız Hava Kompresörlerindeki Yağ

Yağsız hava kompresörlerinin nasıl çalıştığını düşündüğünüzde, cihazın içinde yağ olduğunu ancak kompresörle temas etmeyeceğini fark etmeniz gerekir. Yağsız hava kompresörünüzün şanzımanında yağ var.

Hava kompresörünüzün dişli kutusu, elektromotor aracılığıyla iki kompresör elemanını tahrik etmek için kullanılır. Dişli kutularının düzgün çalışması için yağlanması gerekir ve değiştirilmesi maliyetli olabilir, bu nedenle bakım kontrolleri düzenli olarak gözden geçirilmelidir. Şanzımanınızdaki yağ, iç dişlileri ve yatakları ve ayrıca her bir kompresör elemanının içinde bulunan yatağı ve zamanlama dişlisini yağlayacaktır.

Yağ, dişli kutusunun içindeki bir yağ karterinden pompalanacak ve kompresör veya dişli kutusu parçalarını soğutmak için kullanılmadan önce bir yağ soğutucusu ve yağ filtresi aracılığıyla soğutulacaktır. Filtreler, çalışması sırasında birikintileri gidermek için kullanılır.

Temel fark, şanzımanın iç elemanlarına ve parçalarına uzun süreli yağlama uygulanmış olmasıdır. Bu, motora zamanla daha fazla yük bindirir ancak daha az günlük bakım gerektirir.

Farklı Sıkıştırmalı Soğutma Elemanları

Yağ enjeksiyonlu ve yağsız ünitelerde genellikle aynı şekilde çalıştığından, hava kompresörlerinin genel basınçlandırmasını anlamak  oldukça kolaydır .

İncelediğimiz yağsız kompresörlerde, kompresörün kendisini soğutmanın iki ana yöntemi vardır: Su ve hava. Döner vidalı kompresörler olma eğiliminde olan hava soğutmalı kompresörler, dişli kutusunda kullanılan basınçlı havayı ve yağı soğutmak için dış havayı kullanır. Hava sirküle eder ve ısıyı dahili bileşenlerin yanı sıra yağı barındıran parçalardan uzaklaştırır, bu da kompresör elemanlarınızdan ısının alınmasına yardımcı olur.

Su soğutmalı makinelerde iki parçalı soğutma sistemi bulunacaktır. Su her bir elemanın yanında hareket eder, ısınır ve bileşenlerden uzağa akar, yoğunlaşır ve soğur ve ardından ekipmana doğru geri hareket eder (genellikle yerçekimi yoluyla). Bu sistemlerde yağ, ara soğutucu ve alçak basınç elemanı için kullanılan bir su soğutma devresi bulunacaktır. İkinci devre, yüksek basınç elemanını ve son soğutucuyu soğutmak için çalışır.

Yağsız Kompresörler Ne Kadar Ömürlüdür?

Genel olarak, yağsız bir kompresör, yağla yağlanan bir model kadar uzun süre dayanmaz çünkü ön yağlaması zamanla aşınır ve bozulur. Yağsız kompresörler ayrıca bir endüksiyon motoru kadar uzun süre dayanmayan evrensel bir motor kullanma eğilimindedir.

Genellikle dahili silindiri yağlamak için kullanılan teflon kaplama zamanla aşınır ve bu aşınma, yağsız bir kompresör aşırı sıcaklıklarda veya uzun süre kullanıldığında artabilir. Dikkatli olursanız, yıllarca yağsız bir kompresöre sahip olabilirsiniz, ancak bu, (tipik olarak) yağla yağlanan bir hava kompresöründen daha fazla zaman ve para gerektirir.

Yağsız kompresörünüzün ömrünü uzatmak istiyorsanız, iyi bakım en iyi arkadaşınızdır. Hava kompresörlerinde önemli ölçüde aşınmaya neden olabilecek çok sayıda hareketli parça vardır, bu nedenle en az ayda bir kez kompresörün içini kontrol ettiğinizden emin olun. Silindirin Teflon kaplaması ve Teflon veya karbon halka contaları gibi kalıcı olarak yağlanan elemanları kontrol edin.

Isı Sorunları

Yağsız hava kompresörlerinin çalışma şeklinin bir kısmı, önemli miktarda ısı üretimini içerir. Ne kadar fazla strese maruz kalırlarsa veya sizin uyguladığınız baskı o kadar yüksek olursa, hava kompresörünüzün kendi kendine öğütme veya bileşenleri yakmak ve/veya eğmek için yeterli ısı üretme olasılığı o kadar artar.

Yağsız hava kompresörleri, yağ enjeksiyonlu muadillerine göre daha küçük bir boşluğa sahip olma eğilimindedir; bu, havayı alıp düzgün bir şekilde sirküle etmek ve soğutmak için yeterli havayı hareket ettirmeleri için daha az yer olabileceği anlamına gelir. Bunu önlemek için, kompresörü yalnızca üretilmiş teknik özelliklerde çalıştırmanız ve ünitenin egzoz ve giriş hatlarını ısıya neden olan toz ve kirden uzak tutmak için ünitenin çevresinde bol miktarda boşluk bıraktığınızdan emin olmanız gerekir. Kaynak:quincycompressor

Uygun fiyatlarla kiralikkompresor.com.tr ile en iyi yağsız hava kompresörlerini burada bulabilirsiniz.

7/24 Kiralik kompresörsatılık kompresör , kompresör bakımı ve ikinci el hava kompresörü hizmetlerimizde mevcuttur.

Hizmetlerimiz sayfasından detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Scroll to Top